Nvidia, Gerçek Zamanlı Işın İzleme Teknoloji̇si̇ Ve Yapay Zeka Geti̇ri̇yor


NVIDIA, Turing™ mimarisi tabanlı GeForce RTX™ oyun GPU'larının piyasaya sürülmesinin ardından, Battlefield™ 5 ve Shadow of Tomb Raider gibi satış rekoru kıran oyunların, gerçek zamanlı ışın izleme ve yapay zekâ teknolojilerini içeren NVIDIA RTX ™ platformunda geliştirildiğini duyurdu.



NVIDIA RTX platformu, oyunlarda gerçek zamanlı ışın izleme ve yapay zekâ için bir endüstri standardı olarak hızla ortaya çıktı. Turing™ mimarisindeki yeni RT çekirdekleri, fiziksel açıdan gerçekçi gölgeler, yansımalar, kırılmalar ve küresel aydınlatmanın yanı sıra nesne ve ortamlarda gerçek zamanlı ışın izleme özelliği sunuyor.

NVIDIA RTX platformu ve GeForce RTX 20 serisi GPU'ların, oyunlara gerçek zamanlı ışın izlemeyi hayal edilenden 10 yıl daha önce getirdiğini belirten NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, “GeForce RTX GPU'lara yerleştirilmiş yapay zekâ ve donanımsal ışık hızlandırması sayesinde, gelecek nesil özellikleri kullanan oyunlar köşenin ardında bizleri bekliyor” dedi.



NVIDIA RTX, oyun geliştiricilerin donanımsal ve yazılımsal olarak programlanabilir gölgelere, ışın izleme ve derin öğrenmeye imkân tanıyan ışın izleme ve yapay zekâ efektleri eklemek için kullandıkları güçlü bir araç seti ile birlikte geliyor.

NVIDIA RTX platformu, Microsoft’un yeni DirectX Raytracing (DXR) API'sindeki destekten yararlanıyor, Windows ve Vulkan API'ları için geliştirmede kullanılan oyunları ve NVIDIA’nın Turing mimarisine entegre edilmiş donanım hızlandırmasını destekliyor.

Epic Games CEO’su Tim Sweeney, “GeForce RTX ve NVIDIA’nın Turing mimarisi, ışın izleme hızlandırması, yapay zekâ donanımını ve programlanabilir gölgelendirmeyi ilk defa bir GPU’da birleştirerek, oyun geliştiricileri için şaşırtıcı derecede güçlü bir temel sağlıyor.” dedi.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.