Özgür Sohbetler #1 Enes Talha Çalışkan


Selamlar, bugün yeni röportaj serimiz olan Özgür Sohbetler'in ilk bölümü ile başlıyoruz. Bu seride genellikle Blogger, Youtuber ve dijital medya üzerinde yer alan kişiler veya ekipler ile birlikte kısa ama keyifli "özgür" sohbetler düzenleyeceğiz. İlk konuğumuz MMORPG oyun incelemeleri, film ve dizi eleştiri ve incelemeleri yapan Enes Talha Çalışkan oluyor.

Selamlar, öncelikle seni hiç tanımayan takipçilerimiz için kendini tanıtabilir misin?

Merhaba, ben Enes Talha. 18 yaşındayım ve üniversiteye hazırlanıyorum. Bilişim Teknolojileri ile yakından ilgileniyorum. Donanım ve Yazılım ile içli dışlıyım. Genelde hangi oyunları oynuyorsun diye sorarlar. Genel olarak şu veya bu oyunu oynuyorum demem ama çocukluğumdan beri MMORPG oyunlarını severek oynarım.

Seni Blog yazmaya iten şey neydi?

Bilişim Teknolojileri ile yakından ilgilendiğimi söylemiştim. Bildiklerimi insanlara anlatacak, rehberler ve incelemeler yazacak bir blog istiyordum ve sevdiğim bir abimin sayesinde bu hayalim gerçek oldu. Blogumu yeni kurduğumda bana inanılmaz yardımcı oldu. Halen bir sorun yaşadığımda ilk ona danışıyorum.

İlk blog yazını hatırlıyor musun? Nasıl geri dönüşler aldın?

Daha önce kendi halimde yazılar yazardım. Sanırım 3-4 farklı blog sayfam oldu. Tabii ki hiçbiri bir enestalha.com olamadı, kendim yazar kendim okurdum genelde. İlk blog sayfamı açtığımda aktif olarak Rappelz oynuyordum. Sanırım ilk yazım da Rappelz rehberi ile ilgiliydi.

Blog yazmak isteyenler sizce nereden başlamalılar?

Kesinlikle maddi kazanç için blog açmayı düşünmesinler. Sadece sevdikleri konular hakkında bir blog oluştursunlar. İnternet bilgi cenneti veya kirliliğidir. Maddi kazanç için bilgi sahibi olunmayan konularda bloglar açılıyor ve doğru, yanlış yazılar yazılıyor. İşte bilgi kirliliği burada. Herkes bildiği, sevdiği konularda yazılar yazarsa internet bilgi cennetine dönüşecektir. Maddi kazanç zaten siz emek verdiğiniz sürece arkanızdan gelecektir. Aceleci olmamak ve sabırlı olmak en önemli etken burada.

Hangi blog yazarlarını takip ediyorsunuz?

Aktif olarak Girişimci Filozof, Fakir Yazar ve seni takip ediyorum. Onun haricinde birkaç blogu takibe aldım fakat fazla ilgimi çekmiyorlar.

Kişisel blog yazarlarının Türkiye’deki ve dünyadaki durumu hakkında ne düşünüyorsunuz?

Türkiye’de hak ettiği değeri görmediğini düşünüyorum. Çünkü diğer ülkelerde Blogger olmak neredeyse bir meslek haline geldi. Bizimde bu seviyeye çıkmamız gerekiyor. Tabii ki bunun gerçekleşmesi için Blogger olanlara ciddi bir yardım yapılmalı. Günümüzde ne iş yapıyorsun diye sorsalar Blogger’ım ben desek gülerler herhalde. Bizde genelde sadece hobi için yapılıyor. Kısaca, Türkiye’de hak ettiği değeri görmüyor fakat Dünyada hak ettiği değeri görüyor bence.

Cevapların için teşekkürler. Son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?

Benimle röportaj yaptığınız için teşekkür ederim. Teknolojiyle kalın.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.